Press
El Greco Tours, through the press. Read below:
El Greco Tours, through the press. Read below:
Εφημερίδα «Έθνος - Εργασία», στις 02/08/2011.
Η αύξηση των επισκεπτών μπορεί να συμπαρασύρει τον οικοδομικό και εμπορικό κλάδο.
Μεγαλώνοντας ως παιδί στην τουριστική επιχείρηση της οικογένειας σε έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, την Κρήτη, ο Μάρκος Μαργιολάκης δεν διανοήθηκε ούτε στιγμή να αλλάξει επαγγελματική ρότα. Ολοκληρώνει τις σπουδές του στην Ελβετία και επιστρέφει στο νησί για να αναλάβει τα «ηνία» του El Greco Tours.
Ο Μάρκος Μαργιολάκης, διευθυντής του El Greco Tours, τονίζει ότι μοναδική ελπίδα για να αυξηθεί η απασχόληση στον τουριστικό τομέα είναι να καταστεί η Ελλάδα τουριστικός προορισμός όλο τον χρόνο.
Μέσα σε μία πενταετία, η εταιρεία εξαπλώνεται σε όλο το φάσμα των τουριστικών υπηρεσιών, προσφέροντας από τουριστικά πακέτα και ενοικιάσεις αυτοκινήτων έως διοργάνωση συνεδρίων και τοπικές εκδρομές, ενώ «ανεβαίνει» Πειραιά προκειμένου να κατακτήσει και την τουριστική αγορά της πρωτεύουσας.
Παρότι ο κλάδος δεν δέχεται τους «κραδασμούς» της δημοσιονομικής κρίσης, όπως άλλοι οικονομικοί τομείς, εντούτοις υιοθετεί ένα πιο συντηρητικό προφίλ σε επίπεδο επενδύσεων και προσωπικού.
Οπως υποστηρίζει ο κ. Μαργιολάκης, μοναδική ελπίδα για να αυξηθεί η απασχόληση στον τουριστικό τομέα είναι να καταστεί η Ελλάδα τουριστικός προορισμός όλο τον χρόνο και όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες.
Φέτος ο τομέας του τουρισμού διανύει μία από τις καλύτερες χρονιές του, παρά την κρίση που μαστίζει τους περισσότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Πιστεύετε πως προσφέρει ευκαιρίες απασχόλησης ο κλάδος σας και σε τι ειδικότητες;
"Είναι γεγονός ότι υπάρχει αύξηση της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας αυτό το καλοκαίρι και ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς όπως είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Σαντορίνη, η Σκιάθος, η Σάμος κ.τ.λ. Η αύξηση αυτή συνεπάγεται την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού, δημιουργώντας έτσι νέες προοπτικές για την αγορά εργασίας στον τουριστικό τομέα.
Η αύξηση αυτή δημιουργεί επίσης νέες προοπτικές και σε παρεμφερείς κλάδους με τον τουρισμό, όπως είναι ο οικοδομικός κλάδος (ανακαίνιση/ συντήρηση εγκαταστάσεων), ο εμπορικός κλάδος (π.χ. πωλήσεις αυτοκινήτων, τροφοδοσία ξενοδοχείων κ.τ.λ).
Ωστόσο, η καλοκαιρινή σεζόν δεν είναι αρκετή ώστε να δικαιολογήσει ουσιαστική αύξηση της απασχόλησης, ειδικά την περίοδο αυτή της κρίσης. Γι' αυτό και εμείς προσπαθούμε, σε συνεργασία με ορισμένους tour operators του εξωτερικού και την Περιφέρεια Κρήτης, να καταστήσουμε την Κρήτη χειμερινό προορισμό. Είναι ένα δύσκολο project, αλλά όχι ακατόρθωτο.
Αλλωστε οι κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στο νησί και η μορφολογία του είναι ιδανικές τόσο για τους καλοκαιρινούς όσο και για τους χειμερινούς μας επισκέπτες. Βρισκόμαστε σε ένα στάδιο συνεννοήσεων με τους εμπλεκόμενους φορείς και, εφόσον αυτές ευοδωθούν, αντιλαμβάνεστε τι δυνατότητες θα υπάρξουν για την τοπική οικονομία και για την αγορά εργασίας."
Πόσο δύσκολη είναι η κοινωνική υπευθυνότητα και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες;
"Είναι πάρα πολύ δύσκολο, γιατί δυστυχώς δεν έχουμε τη συμπαράσταση του κράτους. Δεν επιδοτούμαστε να προσλάβουμε προσωπικό και ιδιαίτερα εποχιακό και γενικότερα δεν παρέχεται καμία διευκόλυνση προς τις επιχειρήσεις σε αυτόν τον τομέα.
Οσα προγράμματα έχουν υπάρξει τα τελευταία χρόνια, μπορεί κανείς να δει ότι οι προϋποθέσεις τους είναι τέτοιες, που πραγματικά πιστεύω ότι πολύ λίγες εταιρείες μπορούν να ανταποκριθούν."
Δεν βοηθούν δηλαδή τα προγράμματα του ΟΑΕΔ, που αφορούν στην ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων (με επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών) για τη διατήρηση θέσεων εργασίας του τουριστικού τομέα; Μήπως χρειάζονται πιο στοχευμένες πρωτοβουλίες εκ μέρους της κυβέρνησης;
"Γενικά οι πρωτοβουλίες αυτές βοηθούν και είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, συνοδεύονται από όρους -όπως να μην έχει μειωθεί το προσωπικό για τους τελευταίους μήνες- που «αναχαιτίζουν» το ενδιαφέρον των υποψηφίων. Αυτό είναι κάτι που κάθε επιχείρηση δεν μπορεί να το γνωρίζει, αλλά ούτε και να το προβλέψει πριν βγει «στον αέρα» το πρόγραμμα. Κατά τη γνώμη μου, ο ΟΑΕΔ θα έπρεπε να επιδοτεί όλες τις νέες προσλήψεις στις επιχειρήσεις για ένα μικρό χρονικό διάστημα, χωρίς «ειδικές» προϋποθέσεις. Πιστεύω ότι είναι καιρός πλέον το κράτος να λειτουργήσει ουσιαστικά, απλά και γρήγορα."
Η επιχείρησή σας πόσα άτομα απασχολεί σε μόνιμη βάση και πόσα σε εποχική; Εχετε αναλάβει ενέργειες εξορθολογισμού των δαπανών την τελευταία διετία;
"Η επιχείρησή μου απασχολεί 7-8 άτομα σε μόνιμη βάση και περίπου 25 άτομα κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Φυσικά έχουμε κάνει ενέργειες εξορθολογισμού των δαπανών μας και συνεχώς προσπαθούμε να ελαττώνουμε τα λειτουργικά μας έξοδα, χωρίς όμως να επηρεάζεται η παρεχόμενη ποιότητα των υπηρεσιών μας."
Πώς κρίνετε την πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ να ζητήσει από το υπουργείο Εργασίας να επιτραπεί η πρόσληψη νέων ανέργων για διάστημα έως 24 μήνες, με σκοπό την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας στον τουρισμό, με χαμηλότερες αμοιβές;
"Είναι πάρα πολύ σωστό. Στη Γερμανία αυτό το σύστημα εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από τις σχολές μαθητείας. Ετσι και ο εργαζόμενος εκπαιδεύεται σωστά, αλλά και ο εργοδότης έχει την άνεση να επιλέξει όποιον ή όποιους έχουν ξεχωρίσει κατά τη διάρκεια της μαθητείας και να τους προσλάβει μελλοντικά στην επιχείρησή του."
Πόσο εύκολο είναι για μια επιχείρηση να αναπτύσσεται σε ένα τόσο ρευστό οικονομικό περιβάλλον;
"Οταν το ίδιο το κράτος δεν έχει σταθερή οικονομική πολιτική, πώς μπορεί οποιαδήποτε εταιρεία να αναπτυχθεί; Μια επιχείρηση για να επιβιώσει σε πρώτη φάση και να αναπτυχθεί ακολούθως, χρειάζεται να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ένα business plan τριετούς διάρκειας τουλάχιστον. Αυτό δυστυχώς δεν γίνεται, καθώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που δεν είναι σταθεροί.
Τα επιτόκια συνεχώς αυξάνονται, οι φορολογικοί νόμοι αλλάζουν, οπότε δύσκολα μπορεί να κάνει ένας επιχειρηματίας τον προγραμματισμό που απαιτείται. Συγκεκριμένα, στον τουριστικό τομέα τα κέρδη ακολουθούν πτωτική πορεία, ενώ οι αποκλίσεις στον ΦΠΑ είναι τεράστιες.
Νέο ξεκίνημα όπου υπάρχει κοινωνική και ασφαλιστική πρόνοια."
Τι θα συμβουλεύατε σήμερα ένα νέο επιστήμονα που είναι άνεργος, αλλά διστάζει να πάρει την απόφαση να αναζητήσει εργασία στο εξωτερικό;
"Θα τον συμβούλευα να αναζητήσει εργασία οπουδήποτε υπάρχει εργασιακή, κοινωνική και ασφαλιστική πρόνοια. Επίσης να δει ποια κράτη σέβονται τους πολίτες τους και να πάει να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Οπως λέει και ο λαός, όπου γης και πατρίς.
Ελπίζω και εύχομαι όλοι αυτοί οι Ελληνες που θα αναγκαστούν να αναζητήσουν δουλειά στο εξωτερικό, κάποια στιγμή να επιστρέψουν πίσω και να βοηθήσουν τη χώρα μας να ορθοποδήσει, μεταφέροντας τις εμπειρίες τους και την τεχνογνωσία τους."
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΡΙΝΟΥ
http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=23318&subid=2&pubid=63271283
26/12/2011.
Μπορεί το 2011 να ήταν μακράν η χειρότερη χρόνια για τα τουριστικά γραφεία πολλά από τα οποία έκλεισαν ωστόσο κάποια άλλα απαντούν στην κρίση με ανάπτυξη και επενδύσεις.
1. Ο τουριστικός Οργανισμός Ζορπίδη δημιούργησε γραφείο στην Κωνσταντινούπολη, ενώ πρόσθεσε δυο ακόμη γραφεία στην αλυσίδα του στην Ελλάδα, στα Χάνια και στην Επτάλοφο Θεσσαλονίκης.
2. Το γραφείο της Θεσσαλονίκης Crazy Holidays δημιούργησε γραφείο στην πρωτεύουσα της Αλβανίας τα Τίρανα, το οποίο θα δραστηριοποιείται σε όλες τις τουριστικές εργασίες καθώς και στον πώληση τουριστικών πακέτων προς την Ελλάδα και ιδιαίτερα την Χαλκιδική.
3. Ο τουριστικός Οργανισμός Manessis δημιούργησε γραφείο στην Κηφισιά στη Λεωφόρο Κηφισίας 263.
4. Ο μεγάλος τουριστικός οργανισμός της Κρήτης El Greco που εδρεύει στα Χανιά δημιούργησε γραφείο και στον Πειραιά. Βρίσκεται στην οδό Π. Βλαχάκου 34 & Σαλαμίνος
5. Το τουριστικό γραφείο της Θεσσαλονίκης Klima Holidays δημιούργησε γραφείο και στην Αθήνα στην οδό Δωδεκανήσου 18, στον Άλιμο. Το Klima Holidays ειδικεύεται εδώ και χρόνια στα χιονοδρομικά κέντρα της Βουλγαρίας (Μπάνσκο, Μπόροβετς κλπ) ενώ ασχολείται ιδιαίτερα και με εκδρομές στην πανέμορφη Σλοβενία.